Material studenti noiembrie 2014

Stagiile de practică – o premisă a reuşitei profesionale
UNIVERSITATEA DIN PITEŞTI – FACULTATEA DE DREPT ŞI ŞTIINŢE ADMINISTRATIVE şi ASOCIAŢIA OAMENILOR DE AFACERI ARGEŞ au implementat, începând cu luna aprilie a anului curent Proiectul „ Stagiile de practică – o premisă a reuşitei profesionale”, cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Sectorial Operaţional pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, Axa prioritară 2 – „Corelarea învăţării pe tot parcursul vieţii cu piaţa muncii”, Domeniul major de intervenţie 2.1 „Tranziţia de la şcoală la viaţa activă” în baza contractului de finanţare POSDRU/161/2.1/G/137930 încheiat cu CNDIPT- OIPOSDRU.
La data de 1 octombrie a început activitatea de realizare a stagiilor de practică, în cadrul căreia studenții înscriși în proiect participă la stagii de practică derulate la următorii agenți economici, parteneri de practică:

Curricula nr. 1 – Partener de practică: Instituţia Prefectului – Județul Argeş Consiliul Judeţean Argeş
Curricula nr. 2 – Partener de practică: S.C. Confiden Travel S.R.L.- Hotel Ramada, Instituţia Prefectului – Județul Argeş, Consiliul Judeţean Argeş
Curricula nr. 3 – Partener de practică: Camera de Comerț și Industrie Argeș, S.C. Confiden, Travel S.R.L.- Hotel Ramada, Uniunea Generală a Industriaşilor din România
Curricula nr. 4 – Partener de practică: Finex Contab 2008, Camera de Comerț și Industrie Argeș, Banca Comercială
Curricula nr. 5 – Partener de practică: Agenția pentru Protecția Mediului
Curricula nr. 6 – Partener de practică: Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului- Argeş
Curricula nr. 7 – Partener de practică: Muzeul Judeţean Argeş
Curricula nr. 8 – Partener de practică: Instituţia Prefectului – Județul Argeş, Consiliul Judeţean Argeş, Uniunea Generală a Industriaşilor din România, Grupul pentru Integrare Europeană
Curricula nr. 9 – Partener de practică: S.C. New Design Composite S.R.L., S.C. Musa Piteşti S.R.L.

O parte din studenții ce au făcut parte din prima serie de practică, în luna octombrie, ne-au împărtășit experiența lor:

Ma numesc Anca Deneanu, sunt studenta in anul 3 la Facultatea de Stiinte Economice, specializarea Economie si Afaceri Internationale. In perioada 1.10.2014 – 21.10.2014 am participat la un stagiu de practica la Uniunea Generala a Industriasilor din Romania in cadrul Asociatiei Oamenilor de Afaceri Arges.
Perioada de practica a fost o perioada interesanta in care am dobandit o multime de cunostinte noi. Am avut posibilitatea de a desfasura diferite activitati in echipa impreuna cu colegii mei, lucru ce m-a ajutat sa-mi dezvolt spiritul de echipa si sa colaborez mai bine in vederea realizarii de sarcini colective.
Stagiul mi-a putut oferi o evaluare a nivelului de pregătire actual. Am aflat puncte tari și slabe – știu ce trebuie aprofundat. De asemenea, am câștigat o perspectivă mai bună asupra lucrului în diverse tipuri de situatii.
Ambientul de lucru a fost unul cald si placut, colectivul a fost format din oameni foarte primitori, deschisi, disponibili sa ne ajute si sa ne invete atunci cand ceream ajutorul.
Pe tot parcursul stagiului, indrumatorul meu de practica, o domisoara foarte draguta, m-a ajutat sa-mi pun in practica cunostintele teoretice angrenandu-ma in divesre tipuri de activitati.
Parerea mea generala despre acest stagiu de practica este una foarte buna. Am avut posibilitatea sa-mi imbunatatesc abilitatile, cunostintele, si sa practice ce am invatat intr-un mediu foarte placut.
Multumesc echipei de la care am avut de invatat o multime de lucruri si totodata o felicit! – Anca Deneanu

Este un proiect foarte folositor.
Avem ocazia sa ne aprofundam cunostintele si sa observam cum trebuie sa le punem in practica.
Personalul de la DGASPC Arges,cat si de la celelalte centre este dornic sa colaboreze in acest proiect, impartasindu-ne din experienta dobandita, iar AOA ofera toate datele necesare si tot sprijinul pentru ca noi sa ducem stagiul la bun sfarsit. – Irina Gheorgescu

Prin intermediul acestui stagiu de practica, am avut oportunitatea de a ma familiariza cu specificul unei organizatii de productie si de a cunoaste fluxul de activitati din cadrul acesteia.
Datorita facultatii pe care o urmez, Facultatea de Mecanica si Tehnologie, am avut ocazia sa dobandesc o baza de cunostinte practice in domeniul ingineresc, sa interactionez cu profesionisti din acest mediu si sa imi formez o imagine cat mai clara asupra fluxurilor si activitatilor specifice in acest domeniu.
Acest stagiu de practica a reprezentat, pentru mine, experimentarea unui job inainte de a intra propriu-zis pe piata muncii. – Madalina Georgescu

Mă numesc Cristea Magdalena-Petruţa, sunt studentă la Universitatea din Piteşti, Facultatea de Ştiinţe Economice, specializarea Economia Comerţului, Turismului şi Serviciilor, anul III, şi am participat la proiectul “Stagiile de practică – o premisă a reuşitei profesionale”.
Stagiul de practică s-a desfăşurat la SC Confiden Travel SRL – Hotel Ramada, în perioada 03.11.2014 – 21.11.2014.
Acest stagiu mi-a oferit posibilitatea de a pune în practică cunoştinţele teoretice dobândite în timpul facultăţii, am acumulat noi cunoştinţe, am interacţionat cu personalul din cadrul firmei şi mi-a oferit o nouă perspectivă asupra carierei pe care vreau să o urmez.
Tutorele de practică a manifestat interes, a oferit informaţii referitoare la organizarea şi desfăşurarea activităţii în cadrul firmei şi m-a îndrumat în îndeplinirea sarcinilor de lucru.
Persoana responsabilă pentru stagiul de practică şi-a îndeplinit foarte bine atribuţiile.
Consider că acest stagiu este foarte util pentru că oferă oportunitatea studenţilor să interacţioneze cu mediul specific specializării pe care o urmează, însă sunt de părere că perioada alocată acestuia este scurtă.
Vă doresc succes în acţiunile pe care le întreprindeţi! – Magdalena-Petruţa Cristea

Numele meu este Mara Camelia si am efectuat stagiul practic în cadrul proiectului “Stagiile de practică – o premisă a reușitei profesionale”.
În perioada stagiului practic, am vizitat sediul DGASPC si câteva centre din subordinea acestuia, unde tutorele nostru, d.na Nina Stroe, ne-a prezentat departamentele care compun aceasta institutie, iar colegii dânsei ne-au explicat cum funcționează fiecare departament si am avut acces la dosarele beneficiarilor.
În această perioadă nu am întâmpinat probleme de nici o natură, am fost tratati ca si colegi de către angajați. – Mara Camelia

Stagiile de practică vor continua până în luna septembrie 2015.

Alexandru Șerban
Expert promovare – publicitate