Stagiile de practică – o premisă a reuşitei profesionale – studenții despre stagiul de practică la Hotel Ramada Pitești

Stagiile de practică – o premisă a reuşitei profesionale – studenții despre stagiul de practică la Hotel Ramada Pitești

 

     UNIVERSITATEA DIN PITEŞTI – FACULTATEA DE DREPT ŞI ŞTIINŢE ADMINISTRATIVE şi  ASOCIAŢIA OAMENILOR DE AFACERI ARGEŞ au implementat, începând cu luna aprilie a anului curent Proiectul „ Stagiile de practică – o premisă a reuşitei profesionale”, cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Sectorial Operaţional pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, Axa prioritară 2 – „Corelarea învăţării pe tot parcursul vieţii cu piaţa muncii”, Domeniul major de intervenţie 2.1 „Tranziţia de la şcoală la viaţa activă” în baza contractului de finanţare POSDRU/161/2.1/G/137930 încheiat cu CNDIPT- OIPOSDRU.

     Obiectivul general al proiectului îl constituie dezvoltarea aptitudinilor de muncă ale studenţilor cu scopul creşterii şanselor de ocupare şi integrarii cu succes a acestora pe piaţa muncii. Efectul pozitiv al proiectului pe termen lung este dat de dezvoltarea aptitudinilor de muncă ale persoanelor aflate în procesul de tranziţie de la şcoală la viaţa activă, ce duce în mod direct la îmbunătăţirea inserţiei acestora pe piata muncii. Astfel, facilitarea inserţiei tinerilor absolvenţi pe piaţa muncii şi creşterea gradului de ocupare a acestora datorită noilor competenţe dobândite, contribuie la dezvoltarea unei forţe de muncă productive.

500 de studenţi, înscrişi în ciclul universitar, licenţă sau masterat, din regiunea de dezvoltare Sud-Muntenia vor participa la stagii de practică în domeniul în care îşi realizează specializarea.

     Un partener de practică foarte apreciat de studenți este Hotelul Ramada Pitești.

Wyndham Hotel Group este în primele companii hoteliere din lume, cu aproximativ 7200 de hoteluri francizate. Ramada Internațional ca brand al grupului Wyndham, cuprinde peste 900 de hoteluri în 34 de țări din toată lumea, iar în România este reprezentat de 8 hoteluri afiliate.

         Ramada Pitești, a fost inaugurat în luna septembrie 2011, și pune la dispoziția oaspeților săi 135 camere, fiecare cu dotările aferente: linie telefonică digitală, acces gratuit la internet de mare viteză, sistem electronic  de accesare cameră pe bază de card.

          Centrul de conferințe dispune de 7 săli de capacitate diferite, de la 30 până la 550 de participanti, și pot găzdui evenimente precum: seminarii, conferințe de presă, ședințe executive, traininguri, teambuildinguri, recepții. Toate sălile sunt mobilate modern și sunt dotate cu achipament tehnic performant, laptopuri, televizoare cu ecran LCD, video proiector, instalații sunet.

           Hotelul dispune de două Restaurante, GARNET-A LA CARTE, cu specific tradițional dar și internațional iar cel de-al doilea Restaurantul Carol.

             Principalele evenimente de tip congres, conferințe naționale și internaționale s-au desfășurat în cadrul hotelului Ramada Pitești începând cu 1 septembrie 2011:

  • ICDP- Al II-lea Simpozion Balcanic al Creșterii Fructelor
  • Michelin – Lansare Gama de Anvelope pentru drumuri grele
  • ASIL – Ghidul locatarului
  • Universitatea din Pitești – Congres Internațional Auto
  • Gala Săptămânalului Ancheta

    Am stat de vorbă cu Năstase Florina – Zenovia, Oprea Maria – Magdalena și Tălpigă Daniela – Liliana, student ale Universității din Pitești, specializarea E.C.T.S, an III, care au urmat stagiul de practică luna aceasta în cadrul Hotelului Ramada Pitești:

Nu de puține ori, noi studenții, trecem prin etapa , lipsa experienței din CV pentru a aplica la un job dorit. Această problemă se rezolvă de cele mai multe ori fie prin angajare în timpul facultății, fie prin stagii de practică și voluntariat. Noi am considerat mai potrivită a doua variantă.

 

Ce am castigat in urma realizarii acestui stagiu?

Pe langă aspectele de trecut la experiență în CV, acest stagiu ne-au putut oferi o evaluare a nivelului de pregătire actual. Am avut posibilitatea de a ne afla punctele tari și forte pentru a știi ce trebuie aprofundat. De asemenea  am mai avut posibilitatea de a câștiga o perspectivă mai bună asupra lucrului în diverse tipuri de echipe și de a folosi tehnologii diferite, de a face cercetări privind evaluarea cererii turistice în Pitești, având posibilitatea de a aplica metode și tehnici eficiente de analiză, în vederea obținerii rezultatelor dorite. Acest studiu de caz a necesitat o foarte bună organizare, dar și a lucrului în echipă.

 Pentru perioada din firma totul a fost foarte bine orgnizat: aveam un program prestabit, raportări și discuții cu tutorii din firmă. Ne-am familiarizat cu principalele  puncte de lucru și activități din cadrul SC CONFIDEN TRAVEL SRL.

Ne-a fost oferită ocazia de a vizita fiecare department, ne-au fost prezentate principalele documente, putând astfel utiliza metode și tehnici eficiente de analiză financir-contabile, am aplicat metode și norme de deontologie profesională fundamentale, ne-am îmbunătățit competențele de comunicare și de seervire cu promptitudine și eficiență a clienților prin intermediul serviciului ROOM-SSERVICE.

Cea mai interesantă parte consider că a fost participarea directă în organizarea unui eveniment și accesul la procedurile RAMADA, am învățat să ne organizăm, să lucrăm mai bine în echipă, acesta fiind unul dintre factorii determinant în asigurarea succesului oricărei întreprinderi.

Mediul de lucru a fost foarte plăcut, interactiv, membrii echipei din care am facut parte au dat dovadă de team-building dar și de dorința si rabdarea de a ne împărtășii cunoștințele și experiențele pe care le-au dobândit de-a lungul timpului.

Atunci cand aplici la un stagiu trebuie să fii pregătit să afli că nu știai multe lucruri și să fii dispus să le înveți pe durata stagiului sau chiar și după.

Luați stagiile ca pe o șansă de a vă prezenta în fața viitorilor angajatori și străduiți-vă să faceți aceasta cat mai bine.

 

STAGIILE DE PRACTICĂ, O PREMISĂ A REUȘITEI PROFESIONALE!

 

Alexandru Șerban

Expert informare – publicitate