“Strategiile de practică – o premisă a reuşitei profesionale” – a șaptea serie de practică

“Strategiile de practică – o premisă a reuşitei profesionale” – a șaptea serie de practică

CCI Ag martie 2015 (5)Ramada martie 2015 (3)

 

UNIVERSITATEA DIN PITEŞTI – FACULTATEA DE DREPT ŞI ŞTIINŢE ADMINISTRATIVE şi ASOCIAŢIA OAMENILOR DE AFACERI ARGEŞ au implementat, începând cu luna aprilie a anului curent Proiectul „ Stagiile de practică – o premisă a reuşitei profesionale”, cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Sectorial Operaţional pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, Axa prioritară 2 – „Corelarea învăţării pe tot parcursul vieţii cu piaţa muncii”, Domeniul major de intervenţie 2.1 „Tranziţia de la şcoală la viaţa activă” în baza contractului de finanţare POSDRU/161/2.1/G/137930 încheiat cu CNDIPT- OIPOSDRU.

În luna martie a debutat cea de a șaptea serie de practică. Astfel, studenții înscriși în proiect participă la stagii de practică derulate la agenți economici, organizații patronale și instituții descentralizate, ce au calitatea de parteneri de practică.

Pentru a continua demersul început în lunile anterioare prin care dorim să aflăm care este viziunea studenților asupra proiectului și a stagiilor de practică am stat de vorbă cu studenții care au urmat stagiul de practică în această lună, iar reacțiile lor au fost următoarele:

 

Visan Alexandru Ionut: In momentul in care vorbim despre CCI Arges, clar vorbim de o institutie cu un anumit prestigiu pe plan local, zonal si chiar national, cel putin aceasta este impresia care mi-a fost insiprata in urmta stagiului de practica.

Din perspectiva perioadei in care am activat in aceasta institutie prin intermediul stagiului de practica , cateva aspecte au iesit in evidenta in mod reprezentativ, cum ar fi:

  • Profesionalismul cu care membrii CCI isi desfasoara activitatea indiferent de cei care intra in contact cu institutia si apeleaza la serviciile oferite de aceasta.
  • Deschiderea generala a organizatiei si a membrilor acesteia fata de parteneri, clienti si colectivul intreprinderii ( colegi ).
  • Respectul reprezinta motorul desfasurarii activitatii atat din punctul de vedere al respectului fata de cei cu care intra in contact organizatia precum si respectul fata de propria activitate pe care o desfasoara.
  • Fiecare membru are rolul sau bine stabilit insa in acelasi timp exista si o anumita flexibilitate a personalului institutiei.
  • Increderea care i se atribuie din exterior organizatiei este una ridicata prin prisma factorilor enumerati anterior.

Practic, impresia lasata in urma stagiului de practica desfasurat in cadrul CCI poate fi caracterizata prin 3 cuvinte: profesionalism, incredere si respect.

 

Radu George Mihai: Internship-ul desfasurat la hotelul Ramada, a reprezentat pentru mine oportunitatea de a face parte pentru o perioada de trei saptamani din cadrul unei echipe formata 100% din profesionisti. Mi s-a explicat strategia dupa care hotelul functioneaza; am primit informatii despre sarcinile, atributiile si responsabilitatile managerilor in principal, dar si al celorlalti angajati si am avut ocazia de a cunoaste fiecare departament.

Fara doar si poate, pot afirma despre acest internship ca mi-a fost util, deoarece mi-am aprofundat cunostintele si am capatat o oarecare experienta.

 

Oprescu Georgiana-Laura: În ceea ce privește stagiul de practică desfășurat în perioada 02:03-20:03:2015 la Camera de Comerț și Industrie Argeș, am avut anumite activități și am dobandit anumite cunoștințe, precum:

  • m-am familiarizat cu activitatea organizației;
  • am aflat istoricul, misiunea, obiectivele, departamentele, organigrama, regulamentele specifice și rezultatele organizației;
  • am efectuat un studiu de piață pe domeniul clinicilor stomatologice;
  • am învățat să lucrez intr-un program statistic nou-bord design;
  • mi-am extins cercul de cunoștințe;

 

Alexandra Olteanu : „Perioada de practică a fost utilă pentru că am reuşit să vedem mai îndeaproape modul de organizare al unei firme şi modul în care aceasta îşi desfăşoară activitatea. Mă bucur ca am reuşit să ajutăm cât de cât firma printr-o mica cercetare de marketing.Tutorele a avut grijă să ne pună la dispoziţie toate materialele de care am avut nevoie la intocmirea Raportului de practica, ne-a dat răspunsuri la toate întrebările noastre şi ne-a explicat activitatea firmei. Responsabilul de practică ne-a fost aproape mereu şi ne-a ajutat în toate problemele întampinate în acestă perioadă. Ne-a oferit sfaturi ca să putem îmbunătăţi proiectul nostru.”

 

Niță Ionela Ramona: Stagiul efectuan în cadrul UGIR Argeș a răspuns așteptărilor mele. Colectivul în care am fost repartizată pe tot timpul stagiului, a fost așa cum mă așteptam.

Am primit informații și esențiale despre scopul și atribuțiile Uniunii Generale a Industriașilor din România – Filiala Argeș. Activitatea pe care am desfășurat-o a fost interesantă deoarece totul a fost nou pentru mine.

În concluzie, mi-ar plăcea să pot participa și la alte stagii în cadrul acestei organizații.

Am fost mulțumită de tutore și de responsabilul de practică.

 

Nicolae Valentina Cătălina: Stagiul efectuat în cadrul filialei UGIR Argeș a răspuns așteptărilor mele.

Am fost mulțumită de tutorele și de responsabilul de practică, am primit informații utile despre ghidul de conduită, normele de siguranță și securitate, am fost tratată bine de colegi.

Acest stagiu de practică mi-a fost de un real folos.

 

Protopopescu Ionela Iuliana: Stagiul efectuat în cadrul UGIR Argeș s-a concretizat într-o experiență nouă și interesantă pentru mine.

În debutul stagiului mi-au fost aduse la cunoștință ghidul de conduită și normele de securitate și siguranță în instituție. Interacțiunea cu angajații a fost una plăcută.

Per total pot spune ca stagiul de practică a avut un aport la dezvoltarea mea profesională.

 

Alexandru Șerban – Expert informare și publicitate